Saturday, August 8, 2009

::cite::

salam...


kisah umat akhir zaman..ish2




...Sepasang suami isteri yang sudah lama berkahwin dan mempunyai seorang anak lelaki. Anak lelaki mereka sudah dewasa dan sudah sampai masanya untuk anak mereka mencari teman hidup. Suatu hari anak mereka membawa teman wanita nya berjumpa ibu bapa nya. Ibu nya sungguh gembira melihat teman wanita anaknya itu, tetapi lain punya bapa nya kelihatan seperti tidak menyukai pilihan anak nya itu. Lalu anak nya bertanya kepada bapa nya.

Anak: Ayah..mengapa ayah seperti tidak menyukai teman wanita saya. Ada apa-apa kurang kah?

Ayah: Nak..ayah bukan tidak berkenan dengan teman wanita kamu..dia memang cantik...tetapi..

Ayahnya membisik sesuatu kepada anaknya

Ayah: Teman wanita kamu adalah anak ayah sesama ayah curang kepada ibu kamu.

Maka remuk la hati si anak bahwe teman wanita nya itu adalah adik beradik nya sendiri. Lalu dia terpaksa memutuskan hubungan dengan teman wanita nya itu dan mencari penganti lain. Setelah beberapa bulan maka anaknya itu dapat mencari seorang lagi teman wanita lalu di bawa nya berjumpa dengan ibu bapa nya.

Ibunya amat gembira dengan kedatangn teman wanita anaknya dan ibu nya tidak sabar untuk melihat mereka berkahwin. Tetapi tidak untuk bapa nya kelihatan muram sahaja. Anak nya menarik bapa nya kebilik lalu bertanya bapa nya .

Anak: Mengapa ayah muram sahaja...

Ayah: Serba salah ayah nk bagitau..tetapi ayah tak nak ko salah langkah...teman wanita kamu itu jugak anak ayah..

Anak nya tidak memandang muka ayah nya lalu berlalu dengan kesedihan...Ibunya ternampk anak nya dalam kesedihan lalu ibunya pun bertanya.

Ibu: kenapa nak..kamu kelihatan sedih sahaja.

Anaknya memandang ibunya sayu dan tidak tertahan rasa sebak lalu mengbongkari rahsia ayahnya itu.

Anak: Bu..dua2 teman wanita saya yang penah saya bawa ke rumah ini adalah anak ayah dengan pompuan lain..Macammana saya nk mengawini nya.

Ibu:..Herghh..ko jangan risau la nak..ko ble kawin dengan teman wanita ko tu..ko pun bkn anak bapak ko jugak..

7 comments: